Logo Travelco.cz
„Svět je otevřenou knihou, a ten kdo necestoval, z ní přečetl pouze jednu stranu.“
svatý Augustin

BLOG O CESTOVÁNÍ, EXOTICKÉ EXPEDICE, VÝUKA CIZÍCH JAZYKŮ A PRÁCE V ZAHRANIČÍ

Přinášíme Vám zajímavé informace, sledujte nás na našem blogu a FB stránkách.

Rybareni Ebro

Vždy jsem snil o rybaření na zahraničních vodách, o kterých jsem dlouhá léta četl v nejrůznějších časopisech. Italská řeka Pád, ale i země jako Norsko, Švédsko, Španělsko.....Všechny tyto destinace mají rozhodně co nabídnout. Dnes bych se zastavil u poslední zmíněné země.

Píše se duben 2014 a já dostávám kontakt na chlápka jménem Michal, který ve Španělsku provozuje rybářský camp. Osobně nemám moc v lásce označení camp, jelikož jsem se již mnohokrát přesvědčil, že se jedná o absolutně neosobní místo, kde z Vás lidi chtějí akorát vymáčknout co nejvíce peněz a po celou dobu pobytu se Vám defacto nikdo nevěnuje. Tohle ale naštěstí nebyl a není Michalův případ, a proto spolu spolupracujeme dodnes. Ale zpátky na začátek dubna. S Michalem jsme urychleně zkontaktovali partu 6 osob, se kterými rybaříme v tuzemských vodách, doladili jsme drobné detaily a za pár dní už jsme seděli v letadle směr Barcelona. Obrovskou výhodou je, že Michal má veškeré rybářské vybavení k dispozici, a tak nám odpadá veškerá starost s přepravou prutů a všemožné bagáže do zahraničí. Před obědem naše letadlo dosedá a naše nedočkavost již bere do jisté míry za své. Sotva se rozsvítí nápis, že se cestující můžou odepnout, bereme své příruční zavazadla a pelášíme na parkoviště, kde na nás už čeká Michal. Po krátkém přivítání sedáme do auta a vyrážíme na řeku Ebro. Camp je od Barcelony vzdálen cca 220 km, historek a otázek, jak to v poslední době na Ebru jde, bylo nespočet a díky tomu nám cesta rychle utekla a my konečně spatřili dům přímo u vody, který na následujících 8 dní bude i naším domovem. Rychle vybalujeme své osobní věci, fasujeme potřebné vybavení, sedáme do lodi a směřujeme na protější břeh. Mezitím, co kluci připravují pruty a montáže, mi Michal ukazuje na sonaru, kde je optimální místo. Místo se mi moc líbí, a tak rovnou zakrmujeme. Lovit budeme na pelety. Ano čtete dobře, lov na pelety je v posledních letech nejrozšířenější způsobem lovu na Ebru. Kapraři po celý rok do vody sypou tuto návnadu ve stovkách kil, a tak se není čemu divit, že i sumec přišel na snadno dostupnou potravu. Začíná se pomalu stmívat a my zavážíme poslední prut na určené místo. Ufff… Po celém dni na cestách nastává konečně ta chvíle, na kterou jsme se tak těšili. Sedíme v křesílkách, koukáme na pruty ve stojanech osazené rolničkami a Michal vytahuje láhev místního pití zvané Veterano. Tuto noc záběr nepřišel, ale musím říci, že nám to snad ani nevadilo. Je tu krásně a užíváme si ten jedinečný klid.

Přes den se bavíme lovem kaprů a candátů. Z kaprů se nám během toho týdne povedlo zdolat 5 kusů nad 14 kg. Z candátů, které jsme lovili na přívlač, stojí za zmínku jeden kousek, který atakoval hranici 85cm, zbylé jsme chytali v běžné španělské velikosti 55 – 65 cm. Ale kvůli těmto rybám jsme sem nepřijeli ☺

Večer opět zaujímáme naší pozici na břehu a doufáme v prvního vousáče. Také, že ano, necelých 10 minut po půlnoci přichází první záběr. Rolnička je slyšet na celé okolí a prut se mohutným obloukem ohýbá do vody. U prutu je první Jirka a zasekává. „Je tam“, křičí na celé kolo a pere se s rybou o každý metr. Po 15ti minutách však přichází to, co bohužel k rybaření bezesporu patří a ryba se už kousek od břehu vyhákla. Zklamání ovšem nevydrželo dlouho a těsně před 1 hodinou ranní rolnička řve znovu na poplach. Prutu se ujímá Petr a již od záseku je jasné, že se jedná o kapitální rybu. Petr cupitá na břehu sem a tam a při jednom z výpadů se dokonce dostává i po kotníky do vody ☺ Tak tohle je sumcařina se vším všudy!!!

Po cca 20 minutách již máme sumce u nohou a nestačíme se divit. Z vody na podložku ho musíme tahat ve dvou. Po přiložení metru přichází ohromná radost. Druhá noc na Ebru a sumec, který má 237 cm. Jedná se zároveň o největší rybu naší výpravy. Pořizujeme pár fotek a po chvíli vypouštíme rybu zpět do svého živlu. Naprosto neuvěřitelný začátek!! V průběhu toho týdne se nám povedlo zdolat ještě 2 ryby přes magickou hranici 2 metrů a to 201 a 207cm.

Ebro se nám zkrátka nesmazatelně zapsalo pod kůži a každý rok se za Michalem vracíme. Nejen za velkými rybami, protože je jasné, že ne všechny výpravy jsou na úlovky tak úspěšné, jako byla ta první, ale i za odpočinkem a krásnou přírodou, která je na španělské řece Ebro.

Další články v kategorii...

Co jsou Punkové cesty?
Punková cesta   Opravdové cestování s batohem plné dobrodružství a neznáma... žádný plán, žádné rezervace, žádná jistota...   Tato expedice je určena především pro odvážn&eacut...celý článek

Expedice Vietnam
Zima je už opravdu otravná a dlouhá. V tuto chvíli vždy přichází můj nejoblíbenější čas v roce, jelikož to posledních pár let znamená jediné…Expedice do exotiky… Není na světě moc věcí, které...celý článek

Rybareni Ebro
Vždy jsem snil o rybaření na zahraničních vodách, o kterých jsem dlouhá léta četl v nejrůznějších časopisech. Italská řeka Pád, ale i země jako Norsko, Švédsko, Španělsko.....Všechny tyto destinace maj&iacut...celý článek

Výprava do Keni
Vše začalo na podzim loňského roku. Samozřejmě jak jinak než u piva J Naši kamarádi tomáš a vláďa také rádi cestují. Tomáš dokonce 4 roky žil v Austrálii a na Novém Zélandu, nicméně do Africký...celý článek